-
Za posvátností umění
Nehledáme někdy v umění i cosi jako slunce i vláhu pro naši duši? Nebo rozmluvu s milovaným člověkem? Nebo přivítání rosou a ptačím zpěvem do nového dne po procitnutí? Co si máme věšet na zdi? Waldorfský pedagog Tomáš Zuzák uvádí případ dítěte, které začalo najednou zadrhávat, koktat, nesoustředilo se a nevědělo se proč.
-
Proč neznáme svoje životní poslání?
-
Chléb kváskový a kvasnicový
Když jsem před asi 30 roky kdesi četl pojednání o tom, že se nápadně shodují křivky nárůstu výskytu tzv. civilizačních chorob s pekařským přechodem od zadělávání žitným kváskem na zadělávání chleba pekařským droždím a se zvýšením podílu pšenice v něm, zdála se mi tato shoda příliš jednostranná a umělá.
-
Věděli staří Mayové víc než my dnes?
-
Markézy - Zapomenuté ostrovy Tichomoří
Má první představa o Markézách se zrodila z četby knihy slavného norského cestovatele Thora Heyerdahla, nazvané podle stejnojmenného ostrova Fatu Hiva. Popisuje v ní, jak se pokoušel se svou ženou žít svobodně uprostřed nedotčené přírody bez zátěže výdobytků západní civilizace. Jeho vyprávění mne silně zaujalo a když se našla příležitost na naší cestě do Jižních moří, neváhala jsem a vypravila se spolu se skupinou čtyř přátel na Markézy.
-
Svět zázračných chutí (1) - Experimenty se zdravím
-
Strach a přízraky (4) - Moderní bájesloví
Vyprávěl mi věhlasný učenec, obesílající světové vědecké časopisy, jak se mu těžko pracuje pokud týden nesleduje odbornou literaturu, má pocit, že mu unikla spousta poznatků. V medicíně se například každých sedm let zdvojnásobuje počet znalostí, jaké shromáždila od antických dob až dodneška. Jenomže k tomu, aby mohl onen učenec vědecky pracovat, je třeba nejenom dostatek informací, je třeba i fantazie.
-
Křehká krása motýlích křídel
-
Kosmetika a její „báječné“ mýty
-
Marco Pogačnik (5)